Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Raadsinformatiebijeenkomst

Toegangsbeleid stadslogistiek Binnenstad

donderdag 8 januari 2026

20:45 - 21:45
Locatie

Stadhuishal

Voorzitter
Elke bijeenkomst is een raadslid gespreksleider
Agenda documenten

Agendapunten

  1. 1

    Tijd: 20:45-21:45
    Locatie: stadhuishal
    Portefeuillehouder: Wethouder Oosters


    Agendeerders:
    Marijn de Pagter (VVD), David Bosch (UtrechtNu!), Fred Dekkers (GroenLinks), Hans Geleijns (D66), Ben van Impelen (LINK) en Job van den Broek (CDA)


    Motivatie:
    Afgelopen zomer heeft het college nieuwe regels aangekondigd voor de bevoorrading van winkels en horeca in de binnenstad. Deze nieuwe regels leidden tot veel onrust en zorgen bij ondernemers in de Binnenstad en de transport- en logistieksector. Het college stelde daarom de invoering van de nieuwe regels uit om op en ging het gesprek aan om de zorgen en uitdagingen te horen. Eind november wil het college dit proces afronden en weten welke aanpassingen in de regels worden gedaan. Tijdens een raadsinformatiebijeenkomst willen wij ondernemers, vertegenwoordigers van de transport- en logistieksector en bewoners van de binnenstad in de gelegenheid stellen hun standpunt met de raad te delen, voordat de raad met het college in debat gaat over de nieuwe regels.