- Locatie
Stadhuishal
- Voorzitter
- Voorzitter commissie
- Toelichting
-
Uitnodiging voor de openbare vergadering van de Commissie Veiligheid, Bestuur en Financiën, die wordt gehouden op 19 september 2024. Op de agenda is indicatief de behandeltijd opgenomen. De leden van het college zijn uitgenodigd om aanwezig te zijn bij de behandeling van de onderwerpen die betrekking hebben op hun portefeuille.
- Agenda documenten
Agendapunten
-
1Opening
-
2Vaststellen van de agenda van 19 september 2024
-
3
Deze punten worden alleen procedureel behandeld. De leden van de commissie bespreken of, op welke wijze en voor hoe lang zij deze raadsvoorstellen en onderwerpen willen bespreken. Na vaststelling van dit behandeladvies, wordt het stuk voor een volgende vergadering geagendeerd.
Bijlagen
-
3.1Handhavingsdossier Binnenstad 2024
-
3.2
Bijlagen
-
4
Ter vaststelling:
Conceptverslag commissie Veiligheid, Bestuur en Financiën 13 juni 2024
Conceptverslag commissie Veiligheid, Bestuur en Financiën 20 juni 2024
Conceptverslag commissie Veiligheid, Bestuur en Financiën 2 juli 2024
Conceptverslag commissie Veiligheid, Bestuur en Financiën 3 juli 2024Bijlagen
-
5
Ter vaststelling:
Motie en toezeggingenlijst commissie Veiligheid, Bestuur en Financiën op 19 september 2024
Lijst aangenomen moties commissie Veiligheid, Bestuur en Financiën op 19 september 2024Bijlagen
-
6
Geen.
-
7
Ter kennisname:
Verslag adviescommissie CF 30 mei 2024Bijlagen
-
8
Wethouder: Schilderman, Beleidsterrein: Financiën
Indicatieve behandeltijd: 45 minuten.
De Regeling risicovolle projecten (RRP) heeft als doel de controlerende en kaderstellende rol van de raad ten aanzien van risicovolle projecten te versterken. In de Regeling is bepaald dat het college voortdurend beoordeelt of lopende projecten als risicovol gekwalificeerd moeten worden. Op basis van deze beoordeling stelt het college voor de toepassing van de RRP op twee projecten (Restauratie Domtoren en Noordelijke Randweg Utrecht) te beëindigen.
Bijlagen
-
9
Burgemeester, Beleidsterrein: Openbare Ruimte/Toezicht en Handhaving
Indicatieve behandeltijd: 60 minuten
De Rekenkamer Utrecht heeft onderzoek gedaan naar de aanpak van overlast in de openbare ruimte. Uit het onderzoek blijkt dat handhavers die voor de gemeente de straat op gaan om ervoor te zorgen dat overlast wordt aangepakt, steeds minder goed hun werk kunnen doen. Inwoners van de stad die overlast melden zijn daarover ook steeds vaker ontevreden. In het voorliggende rapport worden de conclusies en aanbevelingen nader toegelicht.
Bijlagen
-
10
Burgemeester, Beleidsterrein: Openbare Orde en Veiligheid
Indicatieve behandeltijd: 60 minuten
Geagendeerd door: Derk van Bergen (ChristenUnie), Maarten Koning (D66), Tess Meerding (VVD), Bert van Steeg (CDA), Noura Oul Fakir (Bij1)
Mensenhandel blijft een groot en complex probleem waar onze stad moeilijk grip op krijgt. Ruim een jaar geleden is voor het laatst gesproken over dit onderwerp, toen aan de hand van het verschijnen van de Agenda tegen Uitbuiting. De agenderende partijen willen spreken over de voortgang van de strijd tegen uitbuiting in Utrecht en over welke ruimte er nog is om deze aanpak te verbeteren. Hierbij is aandacht voor de verschillende vormen van uitbuiting; arbeidsuitbuiting gedwongen criminaliteit en seksuele uitbuiting.
Bijlagen
-
11
Burgemeester, Beleidsveld: Burgerzaken
Indicactieve behandeltijd: 60 minuten
De Rekenkamer Utrecht heeft onderzoek gedaan naar de toegankelijkheid van stembureaus in de gemeente Utrecht. Uit dit onderzoek blijkt dat slechts 40% van de Utrechtse stembureaus toegankelijk is voor inwoners met een lichamelijke beperking, terwijl de gemeente verplicht is 100% van de stembureaus toegankelijk te maken. In het voorliggende rapport worden de conclusies en aanbevelingen nader toegelicht. Op 23 mei jl. heeft de Rekenkamer in een technische bijeenkomst het onderzoek en de bevindingen toegelicht.
Bijlagen