Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Adviescommissie Participatie

donderdag 7 maart 2024

18:00 - 19:30
Locatie

Kleine Trouwzaal (0.11), Stadhuis

Voorzitter
Voorzitter commissie
Agenda documenten

Agendapunten

  1. 1
    Opening
  2. 2
    Vaststellen
  3. 2.b

  4. 2.c

    In de vorige vergadering is besloten een extra bijeenkomst te plannen voor de adviescommissie. Het voorstel is om deze definitief te plannen op donderdag 23 mei 2024, van 18:00 tot 19:30.

  5. 3

    Vandaag bespreken we de overige deelvragen uit het eerste hoofdstuk van het advies: ‘Participatie en de Utrechtse gemeenteraad’. Hier is de adviescommissie in de vorige vergadering niet aan toe gekomen. De volgende onderwerpen en vragen staan centraal:

    • Wat is goede participatie volgens de gemeenteraad en wanneer is participatie goed genoeg? (waarden en doelen / leidende principes)
    • Uitgangspunten voor de raad waarmee de raad de kwaliteit van participatie waarborgt: dit is wat bewoners van raad kunnen verwachten
  6. 4

    We bespreken de volgende bijeenkomst op 21 maart. Dan staat het tweede hoofdstuk op de agenda: ‘De rol van de raad in participatie’. Met de volgende deelonderwerpen:

    1. De verschillende rollen van de raad in participatietrajecten
    2. Situaties waarin raad een rol heeft: voor, tijdens en na participatietrajecten per samenwerkingsvorm uit het Samen stad maken-kompas
    3. De rol die de raad dan pakt (houding en gedrag): wat verwachten we van elkaar en van onszelf?
  7. 5
    Reflectie en rondvraag