Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Commissie Mens en Samenleving

dinsdag 7 juli 2015

14:00 - 17:00
Locatie

Raadzaal

Voorzitter
Voorzitter Commissie
Toelichting

Uitnodiging voor de openbare vergadering van de commissie Mens en Samenleving, die wordt gehouden op:
- dinsdagmiddag 7 juli 2015 van 14.00 tot 16.35 uur, burgemeester
- donderdagochtend 9 juli 2015 van 9.30 tot 13.05 uur, wethouders Jansen, Jongerius en Kreijamp
- donderdagmiddag 9 juli 2015 van 14.00 tot 17.50 uur, wethouders Geldof en Everhardt

Agenda documenten

Agendapunten

  1. 1
    Opening en mededelingen
  2. 2
    Vaststellen agenda en inventarisatie te bespreken agendapunten
  3. 3

    • Het verslag van de commissie Mens en Samenleving van 26, 28 mei en 4 juni 2015,
      ter vaststelling
      – Het verslag van de Subcommissie Controle en Financiën van 9 maart 2015, ter
      informatie.
    • Het verslag van de Subcommissie Controle en Financiën van 18 mei 2015, ter
      informatie.
  4. 4
    Ingekomen stukken
  5. 5

  6. 6

    Uit artikel 20 van de Financiële Verordening gemeente Utrecht volgt, dat het college elke raadsperiode een Nota Verbonden Partijen aanbiedt aan de raad. De nota bevat de kaders voor het beleid aangaande (het aangaan van nieuwe) participaties met name de condities waaronder het publiek belang is gediend met behartiging door verbonden partijen, de taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden van de verbonden partijen en de financiële voorwaarden.

  7. 7

    Op 16 februari 2015 heeft het algemeen bestuur van de Veiligheidsregio Utrecht (VRU) de voorgestelde wijziging van de gemeenschappelijke regeling VRU bekrachtigd. In deze vergadering zijn door enkele raden en colleges van de deelnemende gemeenten opmerkingen dan wel voorbehouden gemaakt. Deze discussie heeft ertoe geleid om twee artikelen te wijzigen. Het algemeen bestuur stelt, naar aanleiding van het besluit in zijn vergadering van 16 april 2015,
    dientengevolge voor om de gemeenschappelijke regeling VRU te wijzigen, opdat genoemde wijzigingen worden vastgelegd.

  8. 8.a

    Geagendeerd door de heer de Vries, GroenLinks en de heer Kleuver, D66.
    Het uitvoeringsplan stelt een aantal wijzigingen voor in de plaatsen voor cameratoezicht. Met name de keuze om vijf camera's te plaatsen aan de Amsterdamsestraatweg vereist een zeer grondige motivatie aangezien de burgemeester hier het toepassen van sluitingstijden voorbereidt. Twee van deze zware maatregelen ineens nemen roept wat de fracties van GroenLinks en D66 vragen op over proportionaliteit en subsidiariteit. Tijdens een commissievergadering gaan wij hierover graag in gesprek met de commissie en burgemeester.
    De commissiebrief Rondvraag cameratoezicht (8b) kan worden betrokken bij de bespreking van dit agendapunt.

  9. 8.b

  10. 9
    Opmerkingen toezeggingenlijst en beantwoording rondvraagpunten burgemeester.