- Locatie
Stadhuis
- Agenda documenten
Agendapunten
-
1
Tijd: 19.30 - 22.30 uur ( verdeeld in drie tijdsblokken van een uur)
Locatie: Stadhuis/ grote trouwzaal
Beleidsveld: Financiën /Jaarstukken (JS)
Tijdens deze bijeenkomst heeft u gelegenheid tot het stellen van mondelinge technische vragen over de Jaarstukken 2018:
• De avond is verdeeld in 3 tijdsblokken van elk een uur (19.30 – 20.30, 20.30 – 21.30 en 21.30 – 22.30).
• Elk uur start met een korte algemene toelichting op de JS en vervolgens ruim de gelegenheid tot het stellen van vragen.
• Voor de beantwoording van uw vragen zullen de businesscontrollers van alle beleidsprogramma’s aanwezig zijn.
• U kunt zelf kiezen welk uur u het beste uitkomt.
• Het college is hier niet bij aanwezig. Er kunnen geen politieke vragen worden gesteld. Deze kunnen tijdens de commissiebehandeling (op 28 mei) worden gesteld.
• Er zal een verslag worden gemaakt van alle gestelde vragen en antwoorden dat voorafgaand aan de commissiebehandeling ter beschikking zal worden gesteld.Bijlagen
-
2.1
Tijd: 17.30 - 19.30
Locatie: Stadskantoor, V33 6e verdieping)
Beleidsveld: Verkeer & mobiliteit, wethouder: van Hooijdonk
Agenderenden: Sander van Waveren (CDA), Susanne Schilderman (D66), Rik van der Graaf (CU)
Motivering agendering:
Doel van de bijeenkomst is om meer inzicht te krijgen in de wijze waarop in Utrecht op dit moment verkeerslichten ingeregeld worden en welke keuzes daarin gemaakt worden. Vervolgens willen de fracties in gesprek met experts uit het land over (nieuwe) technologieën en kennis over hoe het inregelen van verkeerslichten kan zorgen voor veiligere situaties (en betere doorstroming) voor voetgangers, fietsers, auto’s en OV.Bijlagen
-
2.2
Bijlagen
-
3.1
Tijd: 19.45 - 21.15 uur
Locatie: Stadskantoor V33
Beleidsveld: Wonen/ wethouder Diepeveen
Agenderenden: Tess Meerding (VVD), PVV-fractie, Tim Homan (Student & Starter), Cees Bos (Stadsbelang Utrecht), Floor de Koning (GroenLinks)
Motivering agendering:
De agenderende partijen willen een raadsinformatiebijeenkomst organiseren over het raadsvoorstel omtrent de Huisvestingsverordening. De bijeenkomst is bedoeld om bewoners(organisaties) de kans te geven om te reageren op de voorstellen en in te gaan op de voor- en nadelen voor groepen met verschillende woonbehoeftes. Daarnaast willen de partijen ook graag een expert aan het woord laten kan vertellen welke impact de voorstellen hebben op de woningmarkt als geheel. Deze (eventueel externe) expert wordt in samenspraak met de ambtelijke organisatie gekozen. De bijeenkomst zal zich in het bijzonder focussen op de voorstellen omtrent het invoeren van een categorie middenhuur en het behoud van 75% van de inschrijftijd bij acceptatie van een sociale huurwoning.Bijlagen
-
3.2
Bijlagen
-
3.3
Bijlagen
-
3.4
Bijlagen
-
3.5
Bijlagen